Lenka Červienková, riaditeľka, zriadovateľka
Som manželka a mamina 4 chlapcov. K montessori pedagogike a rešpektujúcej výchove som sa dostala vďaka hľadaniu sa počas výchovy prvého syna. Absolvovala som postupne od roku 2010 všetky stupne montessori kurzu u pani Dr. Štarkovej. V roku 2013 som stála pri zrode lesného klubu s partiou nadšencov, ktorý chceli rešpektujúcu škôlku pre svoje deti. Z lesného klubu sa postupom času vyprofilovala naša škôlka. V roku 2015 som mala česť zúčastniť sa úžasného kurzu Rešpektovať a byť rešpektovaný u manželov Kopřivovcov. Urobila som si 2 ročnú pedagogickú nadstavu s maturitou. Od roku 2017 budujeme s manželom montessori škôlku a zároveň v nej aj učím. V roku 2023 som si začala robiť akreditované montessori vzdelávanie v Slovenskej asociácii montessori, ktoré som v roku 2024 ukončila. Cítim radosť a naplnenie, že je nám umožnené vytvárať priestor pre všestranný rozvoj a osobnostný rast detí, ktoré nám rodičia s dôverou zverujú. Verím, že sa nám podarí vytvoriť podmienky na otvorenie Montessori školy v Kostolišti.
Jozef Červienka, zriaďovateľ
Mám 43 rokov, vyštudoval som TU vo Zvolene a väčšinu môjho profesionálneho života som sa venoval doprave a logistike na manažérskych pozíciach pre slovensých a zahraničných zamestnávateľov. K montessori som sa dostal vďaka svojej manželke Lenke, s ktorou vychovávame našich štyroch synov. V našom malm rodinnom podniku robím vlastne všetko, no hlavnou pracovnou náplňou je starostlivosť o kuchyňu, kde aj reálne varím pre našich drobcov a naše pani učiteľky. Okrem týchto povinností mám na starosti všetky technické záležitosti a projekt manažment. Doma aj v zamestnaní sa snažíme uplatňovať montessori pravidlá na dennej báze, radi sa učíme nové veci a škôlku berieme ako naše ďalšie dieťa. Preto je milé, harmonické a rešpektujúce prostredie našou prioritou či už pre Vaše deti alebo pre našich zamestnancov. Chceme, aby naše občianske združenie bolo jedna veľká rodina a všetci sa vedeli stretnúť a porozprávať aj keď už deti nebudú našimi žiakmi. Na druhú stranu robíme verejnoprospešné projekty pre celú obec a máme plány do budúcnosti, ktoré by sme chceli spoločne rozvíjať. Verím, že komunita je na to to najlepšie prostredie.
Deniska Kuníková, učiteľka
Po štúdiu na strednej pedagogickej akadémií v Bratislave v odbore pedagogické lýceum (asistent učiteľa) som sa na pár rokov ocitla v Banskej Bystrici na vysokej škole v obore prekladateľstvo a tlmočníctvo. Toto štúdium som však zanechala a pár mesiacov som pracovala striedavo v obchode a učením angličtiny vo firme v Malackách. V roku 2023 som vyštudovala odbor predprimárnej a elementárnej pedagogiky na univerzite Komenského v Bratislave. Momentálne študujem na rovnakej fakulte, len odbor primárnej pedagogiky a zároveň navštevujem dvojročný akreditovaný kurz Montessori pedagogiky.Mojimi koníčkami je čítanie kníh, skúšanie nových kreatívnych činností a cestovanie.O montessori metóde som prvý krát počula na strednej škole. Som veľmi otvorený človek alternatíve v oblasti školstva a aj preto ma táto metóda veľmi nadchla. A nadchýna ma dodnes. Na tejto práci je úžasná individuálnosť – či už z hľadiska práce detí alebo ich osobnosti. Žiadny deň nie je všedný a stačí malá iskra detskej zvedavosti a deň naberá iný smer.
Zuzka Surovská Králová, učiteľka
Vyštudovala som Pedagogickú a kultúrnu akadémiu v Modre, odbor kultúrno-výchovný pracovník (animátor voľného času). Po maturite som sa zamestnala v administratíve a externe som vyštudovala pomaturitné štúdium v odbore cestovný ruch a vysokú školu so zameraním humánna geografia a demogeografia. Niekoľko rokov som sa aktívne venovala výcviku záchranárskych psov a bola členkou Asociácie samaritánov SR. Mojou vášňou sú knihy.K montessori som ‘privoňala’ po narodení dcéry pred 9 rokmi , keď som začala navštevovať kurz tancovania s bábätkami v priestoroch vtedajšej Trvalky v Malackách. Stretávanie sa s ľuďmi z tejto komunity ma vždy posúvalo ďalej, či už v samotnej montessori oblasti, rešpektujúcou komunikáciou a rástla som aj osobnostne.V tomto období som sa stretla aj s mojou dnešnou šéfkou, ktorá mi pred koncom mojej druhej materskej dovolenky zavolala a ponúkla mi priestor svoje skúsenosti posúvať ďalej vo vašich/našich deťoch. Je úžasné sledovať tieto individuálne osobnosti. Pochopiť ich konanie a vcítiť sa do ich aktuálneho prežívania je výzva, ktorá má motivuje byť stále lepšou a vnímavejšou mamou a učiteľkou. Každý z nás je jedinečný, máme iný rebríček hodnôt, inak reagujeme na situácie a pod. Keby sme všetci rovnakí, bola by to nuda, no nie? Tohto času navštevujem pedagogickú školu pre získanie pedagogického minima a zároveň dvojročný akreditovaný kurz Montessori pedagogiky pre prácu s deťmi vo veku 3-6 rokov.
Ivka Troiaková, asistentka
Volám sa Ivana, mám 34 rokov. Práca v škôlke je pre mňa novinkou. Do prostredia Montessori ma pritiahla prirodzenosť učenia a poznania, ktorú tento smer ponúka. Montessori pedagogike som sa začala venovať súkromne v roku 2020, kedy som absolvovala základný kurz Montessori – 1. a 2. stupeň, tento rok som si rozšírila znalosti o ďalší stupeň.Som absolventkou strednej pedagogickej školy a vyštudovala som Vysokú školu manažmentu v odbore podnikový manažment.Svoju kariéru som začala v cestovnej kancelárií ako destinačný manažér. Po narodení dcéry Janky som vedela, že sa nechcem vrátiť do hektického pracovného prostredia a svoju energiu budem venovať radšej deťom. Pracovne sa venujem aj ženám ako športový odborník vo fitness – precvičujem skupinové a individuálne cvičenia. Verím, že naše/vaše deti môžu zažívať každý deň pociť slobody a šťastia a najmä bezpečia a istoty v rukách láskavých ľudí.
Niki Moravcová, asistentka
Pochádzam z Českej republiky, kde som pôvodne vyštudovala grafický design. Ako odborný lektor v študijnom centre a asistent pedagóga na základnej škole som sa zameriavala na doučovanie matematiky a českého jazyka, prípravu na prijímacie skúšky a individuálnu podporu detí. Súčasne som sa venovala tanečnej výchove: v pražskej tanečnej škole som viedla lekcie street dance pre deti i dospelých a organizovala programy pre letné a prímestské tábory. Po presťahovaní na Slovensko som hľadala možnosti, ako vo svojej práci pokračovať, a na základe odporúčania som objavila škôlku Montessori. Po stretnutí s Lenkou som okamžite vedela, že tu chcem pracovať – jej hodnoty a filozofia škôlky sú mi totiž veľmi blízke. Absolvovala som teda štátnu skúšku zo slovenského jazyka a začala študovať predškolskú a elementárnu pedagogiku na Univerzite Komenského v Bratislave. Každý deň ma napĺňa sledovať deti, ako sa v priateľskom a podnetnom prostredí, ktoré je im prispôsobené, rýchlo a zmysluplne rozvíjajú.Som nesmierne šťastná, že môžem byť súčasťou ich rastu a prispievať k vytváraniu kvalitných základov pre ich znalostný aj osobnostný individuálny rozvoj.